Verkoop je voor het eerst een tweedehands boek aan Reway? We begrijpen dat je misschien vragen hebt. We beantwoorden hier de meestgestelde vragen hier zo goed mogelijk. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan met ons contact op via klantenservice@reway.nl
Boeken verkopen
Welke boeken kun je niet verkopen?
Naast boeken accepteren we geen van de volgende items of boeken met bepaalde gebreken:
Niet-boekartikelen:
- Bordspellen
- CD’s
- DVD’s
Beschadigde boeken met:
- Brand- of rookschade
- Ernstige slijtage of schade aan de binding
- Ex-bibliotheek exemplaren
- Loszittende, ontbrekende of gescheurde pagina’s
- Sterke geuren (bijvoorbeeld sigarettenlucht)
- Water-, vocht-, of schimmelschade
Ongewenste kenmerken in werkboeken:
- Gedeeltelijk of volledig ingevulde werkboeken met pen of potlood
CD’s of DVD’s bij boeken met:
- Barsten, diepe krassen of vervormingen
Andere gebreken:
- Grote beschadigingen of vlekken
- Incomplete boeken, zoals:
Boeken met aantekeningen of markeringen:
- Grove taal of opmerkingen bijgeschreven
- Tekst onleesbaar door onderstrepingen of markeringen
- Ingekleurde foto’s of afbeeldingen
- Meer dan 20% van de pagina’s bewerkt met potlood, pen of marker
Controleer goed vóór verzending: Elk boek wordt zorgvuldig gecontroleerd door ons kwaliteitsteam. Als we een van de bovenstaande gebreken tegenkomen, kunnen we het boek helaas niet accepteren en ontvang je daar geen betaling voor. Retourneren is dan niet mogelijk, wat voor niemand fijn is.
Twijfel je of jouw boek aan onze voorwaarden voldoet? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!
Hoe snel wordt ik betaald voor mijn boeken?
Zodra je boeken bij ons binnen zijn en gecontroleerd zijn, maken we direct het geld naar je over. Je hoeft dus niet te wachten tot wij je boeken hebben verkocht – dat regelen wij wel. Meestal worden je boeken al binnen 2-3 werkdagen gecheckt.
Moet ik de verzendkosten zelf betalen?
Ja, de verzendkosten zijn voor eigen rekening. We raden aan om je zending met track en trace te versturen. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruikmaken van PostNL, DHL of DPD.
Hoe wordt de prijs bepaald?
Onze missie is om zoveel mogelijk boeken een tweede, derde, vierde, of zelfs zesentwintigste leven te geven. We streven ernaar om een eerlijke prijs te bieden in de inkoopwebsite. Al onze prijzen worden automatisch berekend op basis van verkoopprijs en omloopsnelheid.
Waarom nemen jullie een boek niet aan?
Het liefst zouden we alle boeken ter wereld een nieuw leven geven, maar ons magazijn is nét iets te klein. Daarom nemen we ongeveer 1 op de 4 boeken aan. Welke boeken dat zijn? Daar kom je direct achter wanneer je de streepjescodes van je boeken scant of invoert.
Mijn boek heeft geen streepjescode
Sommige boeken hebben geen streepjescode op de omslag of achterkant. In dat geval kun je vaak de streepjescode of het ISBN-nummer vinden op de volgende plekken:
- Op de colofonpagina: Dit is meestal de tweede of derde pagina in het boek, vlak na de titelpagina.
- Op de laatste pagina: Soms staat het ISBN of de streepjescode helemaal achterin het boek.
Mocht het boek helemaal geen ISBN nummer hebben? Dan kopen we deze helaas niet in, sorry.
Kopen jullie ook boeken in andere talen?
Ja, we nemen ook boeken in andere talen aan, hierin maken we geen onderscheid. Wil je weten of jouw anderstalige boeken in aanmerking komen? Scan de streepjescodes met de app en je ziet direct of we ze kunnen inkopen.
In mijn boek staan markeringen of is erin geschreven. Kan ik deze toch verkopen?
Een boek dat een beetje geleefd heeft, daar houden we van! Maar er zijn grenzen. We kunnen je boek niet aannemen als het voldoet aan een van de volgende kenmerken:
- Meer dan 20% van de pagina's is bewerkt met potlood, pen of marker.
- De gedrukte tekst is onleesbaar door markeringen of aantekeningen.
- Foto’s of plaatjes zijn ingekleurd.
Check dit goed voordat je je boeken naar ons opstuurt. Elk boek wordt zorgvuldig gecontroleerd door ons kwaliteitsteam. Als we een van de bovenstaande kenmerken tegenkomen, kunnen we het boek niet accepteren, ontvang je geen betaling en wordt het boek niet teruggestuurd. Dat willen we natuurlijk voorkomen.
Kan ik boeken en andere producten tegelijk verkopen?
Ja, dat kan! Maar je moet twee aparte orders aanmaken: één voor boeken en één voor andere producten. Gelukkig kun je ze wel samen in één pakket versturen. Dat is handig én efficiënt!
Kan ik mijn boekverkooporders zien in mijn account?
Ja, dat kan! Maak eerst een account aan en gebruik daarna bij het verkopen hetzelfde e-mailadres als waarmee je het account hebt aangemaakt. Zo kun je eenvoudig je verkooporders terugvinden in je account.
Mag ik meerdere van dezelfde boeken inruilen?
Nee, helaas nemen wij van elk boek maar 1 exemplaar aan.